Re: Kij w mrowisko czyli jeszcze o seksie gotyckim (PRZECZYTAC - JUZ!)

vanHelsing wrote:

> kilka s│≤w tytu│em repliki
> przyznam sie szczerze ┐e mia│em wysmarowany ca│y elaboracik ad wocem ale
> stwierdzi│em ze to nie ma sensu , zdaje sie ze wiekszosc z was zupelnie
> inaczej pojmuje to cos co powszechnie przyjelo sie nazywac gotyzmem czy
> tez gotykiem , czy jak tam chcecie to sobie nazywac

AFAIR gotycyzmem, jesli juz -> to taki kierunek w literaturze ->
uwielbienie starych zamkow, tajemniczych istot, swieczek i innych
akcesoriow.

> Myslalem ┐e oprocz tych wszystkich ciuszkow , gadzetow i stu
> piecdziesieciu kapel wyjacych zupelnie tak samo jest jeszcze to
> najwazniejsze :pewien specyficzny sposob odbioru otaczajacego nas swiata
> , to cos dzieki ktoremu mozna poczuc wewnetrzny niewytlumaczalny
> niepokoj. czuje sie  to przy sluchaniu muzyki , czytaniu wierszy czy
> innej formie percepcji rzeczywistosci .

NIE!. Co czlowiek to inna natura. Cale to paplanie o "gotyckiej duszy",
"specyficznym odbieraniu swiata" to bzdura. Jakie postrzeganie smierci?
Podejscie do zycia??? Jesli to nazwac subkultura to jej wyznacznikiem
jest przede wszystkim sluchana muzyka - dalej mozna opisac typowe
dla nas cechy -> taka a nie inna moda, tak naprawde bardzo rozna,
literatura, kluby do ktorych sie chodzi, czesta izolacja od normalnego
spoleczenstwa. Owszem, powtarza sie swiatopoglad, podobne jest
"postrzeganie swiata" ale przeciez mamy caly przekroj ludzi!
Zaczelo sie od muzyki a zescie sie sami poszufladkowali.
Nawet Ty, Adamie i Ty vanHelsingu. Tylko niby tak lepiej,
bo metafizycznie.

> Chce wierzyc ze te wszystkie materialne sprawy nie sa najwazniejsze , bo
> sa jedynie srodkami do tego aby kazdy uruchomil sobie wewnetrzna
> projekcje wlasnego "gotyku". Ale okazuje sie ze najwazniejsze sa ramki ,
> szufladki , nazewnictwo i kwestia ustalenia wlasnej tozsamosci w relacji
> czy jestem gotem czy nie , czy naleze do tej subkultury(sic!!) czy nie ,
> a jesli nie to jakie kryteria musze spelnic zeby nalezec ...

Brawo brawo. To wlasnie dopisywanie ideologii. Projekcja wlasnego
"gotyku". To dopiero bzdura. Ta "subkultura" czy ruch czy jak to
zwac, to muzyka, moda, literatura, pewne zainteresowania, styl
zycia itd. a nie zadne "postrzeganie swiata". To juz indywidualna
sprawa kazdego czlowieka i chocby w tym kregu ta sprawa miala sie
podobnie u wielu osobnikow, to tylko jedna z cech a nie zaden
wyznacznik. Gotyk to zjawisko kulturowe, sprawa bardzo szeroka
a nie zaden stan swiadomosci czy cos rownie bzdurnego.
To wszystko oczywisicie na temat *tego* gotyku, nie tamtego,
ze sredniowiecza, jakby ktos mial watpliwosci.

Milej projekcji zyczy
Fanthir

--

%[cw] W+ Mr++ Me+++ Mk+ Mi+++ Le+ Ll+++ Ld muz++ vamp rpg---

KRUCJATA TELEINFORMATYCZNA:
systemy komputerowe i telekomunikacyjne dla ma│ych i ╢rednich firm.
karima@karima.com.pl 361-20-75, 361-66-27 http://www.karima.com.pl