index informace o KruÜn²ch horßch - historie, geolog. mapa, zajφmavß mφsta trasy pro MTB mapa KruÜn²ch hor pßr fotek dalÜφ odkazy..   rkarel@geocities.com

WEBovsk² poΦφtadlo

N∞kterΘ trasy zatφm nejsou dopln∞ny ·daji o dΘlkßch. Tyto informace budou k dispozici pozd∞ji, jakmile je zm∞°φm. V∞tÜina tras bude zaΦφnat a konΦit pravd∞podobn∞ v Jßchymov∞, avÜak Vy si start a cφl volte kde chcete. Pro lepÜφ p°edstavu doporuΦuji zakoupit mapu Jßchymovsko, v m∞°φtku 1:50 000, ze kterΘ jsem vychßzel.
Prozatφm jsou p°ipraveny tyto trasy - XC: Okolo Klφnovce, Popovsk² k°φ₧, Okolo PerÜtejna, PleÜive
DH: Sjezdovka. P°ipravuji n∞co pro turisty a nezapom∞l jsem ani na rodinky s d∞tmi...

Okolo Klφnovce
Tato trasa zaΦφnß v Jßchymov∞ u kulturnφho domu. Od "kulturßku" se dßte na Panorßmu po modrΘ. Toto krßtkΘ, ale o to prudÜφ stoupßnφ vßs trochu rozeh°eje. Na vrcholu pokraΦujte vlevo na Suchou stßle po asfaltovΘ silnici. Na SuchΘ se silnice stßΦφ okolo hospody U paÜerßka doprava po ₧lutΘ. Na konci tΘto silnice se cesta dßle rozchßzφ r∙zn²mi sm∞ry. P°φm² sm∞r vede do Hornφho Ä∩ßru (trasa Popovsk² k°φ₧), levß cesta se pak napojuje na PaÜerßckou stezku. Prost°ednφ sm∞r se dßle rozdvojuje, a Vy se dr₧te levΘ v∞tve. Tato cesta je velmi rychlß, ale po deÜti ukß₧e svou tvß°-bahno. Po asi Φty°ech kilometrech se cesta napojφ na starou asfaltku. Dßte se doleva a zde mßte na v²b∞r 2 dalÜφ cesty. Kdy₧ se dßte lev²m sm∞rem pojedete stßle po asfaltce a napojφte se na zelenou. P°φmo je to po lesnφ kamenitΘ cest∞ prudce do kopce, kterß vy·stφ na asfaltovou silnici. Po nφ stßle nahoru a prvnφ odboΦkou doleva. Po p°ibli₧n∞ 100-150 metrech se napojte na "spojku" po zelenΘ do prava. Tato oblast se naz²vß Hornohradsk² les. Spojkou se dostanete k Meluzφn∞ (1094,1 m.n.m.), s dalek²m rozhledem. Odtud po betonovΘ cest∞ kolem vrcholu Na skalßch (1036,9 m.n.m.) sm∞rem na Klφnovec. Nßsleduje n∞kolik kilometr∙ po ÜirokΘ cest∞, s nevelk²m p°ev²Üenφm. Budete k°φ₧it n∞kolik sjezdovek z Klφnovce. Zde se za p∞knΘho poΦasφ naskytne pohled na krajinu a₧ do sousednφho N∞mecka. Po tomto ·seku vyjedete na asfaltovou silnici, kterß vede na Klφnovec. Vy se dejte doprava a pak na k°i₧ovatce vlevo sm∞rem na Bo₧φ Dar. Na rovnΘm ·seku se vlevo od silnice ob∞vφ parkoviÜt∞ ly₧a°skΘho st°ediska Neklid, na kterΘ odboΦte. Sjedete 100-150 m po sjezdovce a potΘ doprava cestou, kterß p°φΦn∞ protφnß sjezdovku. Tato cesta je na map∞ znaΦena jako Φervenß. Tak₧e tφmto korytem, a₧ vyjedete p°φmo na Bo₧φm Daru. Zde se m∙₧ete kouknout na v∞trnou elektrßrnu. Najedete op∞t na silnici a pokraΦujte sm∞rem na Jßchymov, tedy vlevo po zelenΘ. Pozorn∞ sledujte odboΦku na levΘ stran∞ silnice, asi po 2 km. Tato odboΦka nenφ shodnß s odboΦkou zelenΘ na map∞. Tak₧e najedete na Üt∞rkovou cestu, kterß se zatßΦφ doleva okolo d°ev∞n²ch budov. Tato oblast je protkanß b∞₧eck²mi trat∞mi. Vy je∩te stale p°φmo. Kdy₧ se cesta d∞lφ, pus¥te se dol∙ a₧ p°ijedete na mφsto zvanΘ Na klßdßch. Zde se vßm nabφzφ dv∞ dalÜφ mo₧nosti. Sna₧Üφ a rychlejÜφ cesta je prost°ednφ p°φmo dol∙. Projedete kolem dolnφho stanoviÜt∞ ly₧a°skΘho vleku a pak budete mφjet po levΘ stran∞ hßjovnu s jezφrkem. Najedete na starou ·zkou asfaltku a po nφ a₧ na parkoviÜt∞u dolnφho stanoviÜt∞ sedaΦkovΘ lanovΘ drßhy. Odtud u₧ to je jen kousek kolem rekreaΦnφ chaty u dolu Bratrstvφ do Jßchymova. Druhß mo₧nost je jet pravou cestou, ze zaΦßtku mφrn∞ do kopce, ale po p°ekonßnφ vrcholu je to u₧ po°ßd z kopce kolem hornφho stanoviÜt∞ ly₧a°skΘho vleku. Touto cestou objφ₧∩φte vrchol Dub (1000,6 m.n.m.). Kdy₧ se dostanete k levΘ zatßΦce o 180░, p°ejedete p°es potok a zde se m∙₧ete vydat doprava nahoru a po krßtkΘm stoupßnφ mφrn∞ z kopce a₧ vyjedete mezi ohradami pro kon∞. Druhß mo₧nost je jet stßle dol∙ a asi 200 m p°ed rekreaΦnφ chatou M∙stek (je u nφ vlek, a jinß tam nenφ) se dßt doprava do p°ibli₧n∞ 1km stoupßnφ. Vyjedete op∞t mezi ohradami pro kon∞. ╚asto jsou kon∞ ve v²b∞hu, co₧ je krßsn² pohled. Z tohoto mφsta je to u₧ jen sjezd. Jsou tam t°i sm∞ry a Vy se dejte lev²m na louku. Tady pojedete u₧ jen po vyjetΘ cest∞ kolem vrcholu Strß₧ (839,5 m.n.m.). "Hradba" lesu Vßs stoΦφ vpravo, skok kolem telegrafnφho Φi elektrickΘho sloupu, a pr∙jezd pruhem strom∙. Zde se dr₧te sm∞rem nalevo. Je to velice rychl² ·sek ve vyjet²ch kolejφch po strßni. Dejte si pozor na konec a vΦas brzd∞te. Je tam postavena garß₧ Φi takovß bouda a p°es cestu je betonov² odvod≥ovacφ kanßl. Sjedete na silnici a odtud po°ßd po nφ a₧ se dostanete na hlavnφ silnici vedoucφ. Dol∙ do lßznφ a jste u "kulturßku".

Trasa Jßchymov-Suchß-Meluzφna-Klφnovec-Bo₧φ Dar-Jßchymov.
DΘlka Odhadem tak 20 Km.
Start Jßchymov lßzn∞, kulturnφ d∙m sm∞r Panorßma, Suchß.
V²stroj P°ilbu nenφ nutnΘ p°ipomφnat.
DoporuΦenφ Je mo₧nΘ se obΦerstvit na Bo₧φm Daru.

Popovsk² k°φ₧
Tato trasa zaΦφnß stejn∞ jako Okolo Klφnovce v Jßchymov∞ u kulturnφho domu. Od "kulturßku" se dßte na Panorßmu po modrΘ. Toto krßtkΘ, ale o to prudÜφ stoupßnφ vßs trochu rozeh°eje. Na vrcholu pokraΦujte vlevo na Suchou stßle po asfaltovΘ silnici. Na SuchΘ se silnice stßΦφ okolo hospody U paÜerßka (2,96 Km) doprava po ₧lutΘ. Na konci tΘto silnice (3,58 Km) se cesta dßle rozchßzφ r∙zn²mi sm∞ry. P°φm² sm∞r vede do Hornφho Ä∩ßru, levß cesta se pak napojuje na PaÜerßckou stezku. Vy pokraΦujte stßle p°φmo po ₧lutΘ, kolem vrcholu s 908,4 m.n.m., dßle pak vrcholu s 835,8 m.n.m. Cesta se m∞nφ od starΘ asfaltky, a₧ p°ejde ve Üt∞rkovou, kamenitou cestu. Älutß cesta se po 6,26 Km bude k°φ₧it s modrou u rozcestnφku "Pod kozφm vrchem". Zhruba 3 Km p°ed Hornφm Ä∩ßrem cesta p°echßzφ op∞t ve starou asfaltku, ale to u₧ nejedete po ₧lutΘ, ta odboΦuje vlevo a ·stφ ve Vykmanov∞. Vy se tedy dr₧te teto silniΦky a po 10,20 Km vyjedete v Hornφm Ä∩ßru p°φmo na hlavnφ silnici vedoucφ z Ostrova do Jßchymova. Dejte se doprava na Jßchymov a hned po asi 100 m odboΦte doleva po zelenΘ na Hlubok², Hrozn∞tφn. Tady vyjedete mφrnΘ stoupßnφ a pozorn∞ sledujte odboΦku vpravo. Neshoduje se s odboΦkou zelenΘ. Po pravΘ stran∞ skonΦφ °ada rodinn²ch domk∙ a za nimi odboΦφte vpravo (11 Km). Je to rozje₧∩enß cesta, po levΘ stran∞ se stavφ dva barßky. Jeden je doslova hrad. Tak₧e pokraΦujte touto cestou (ostrΘ kameny) stßle do nevelikΘho stoupßnφ, kolem star²ch budov (12,68 Km). Vyjedete na louku a mφrn∞ vlevo stßle po cest∞. Tady je stoupßnφ u₧ prudÜφ a v blßtivΘm poΦasφ to dß zabrat jak stroji tak jezdci. po 13,68 Km se ocitnete t∞sn∞ u PopovskΘho k°φ₧e (752,2 m.n.m.), odkud je dalek² rozhled. Tady se dejte doprava a stßle po zelenΘ. Budete projφ₧d∞t kolem b²valΘ sklßdky komunßlnφho odpadu (14,80 Km), a zaΦφnß zde asfaltovß silnice. Za necel² kilometr odboΦφte vpravo ze zelenΘ p°φmo do lesa (15,47 Km). Je to krasn² sjezd lesnφmi cestiΦkami se spoustou technick²ch ·sek∙. Dejte si pozor a¥ nezajedete n∞jakΘho zbloudilΘho lßze≥ßka a v p°φpad∞ mokra tΘ₧ na mno₧stvφ ko°en∙ a obl²ch kamen∙ skovan²ch pod listφm. Nejednou jsem okusil jejich ·Φinek prßv∞ v tΘto pasß₧i. Prijedete na plßcek (15,79 Km) a odtud je to obtφ₧nΘ popisovat, neb lze snadno sjet z cesty. V ka₧dΘm p°φpad∞, pokud se budete dr₧et n∞kterΘ cestiΦky, v₧dy dojedete dol∙ do Jßchymova. M∞li by jste vyjet u lßze≥skΘ budovy Radiumpalßc. Odtud je to skok ke kulturßku (19 Km). Pokud se nechcete prodφrat houÜtinami p°i ztrßt∞ cesty, neodboΦujte do lesa, ale je∩te stßle po zelenΘ a₧ do Jßchymova-st°ed.

Trasa Jßchymov-Suchß-Meluzφna-Klφnovec-Bo₧φ Dar-Jßchymov.
DΘlka Odhadem tak 20 Km.
Start Jßchymov lßzn∞, kulturnφ d∙m sm∞r Panorßma, Suchß.
V²stroj P°ilbu nenφ nutnΘ p°ipomφnat.
DoporuΦenφ Je mo₧nΘ se obΦerstvit na Bo₧φm Daru.

Okolo PerÜtejna
PerÜtejna po modr² na silnici  pod M∞d∞ncem, v osad∞ Kamennß vpravo (k°i₧ovatka KlßÜt. Jese≥ - M∞d∞nec nadra₧φ- M∞d∞nec), potom sm∞rem k nßdra₧φ po silnici na dalÜφ k°i₧ovatce se dßte sm∞rem dol∙ a asi po 200 m odboΦuje modrß znaΦka vpravo do lesa, po nφ nßsleduje p∞kn² sjezd a₧ na lesnφ cestu po kterΘ to po°ßd p∞kn∞ frΦφ. U rozcestnφk∙ (u lßvky) se dßte po ΦervenΘ sm∞r èumnß. Dojedete a₧ k opuÜt∞nΘmu statku za silnicφ, dßle si m∙₧ete dßt v²Ülap na z°φceninu a hezk² sjezd nazp∞t dol∙. Potom pokraΦujte po°ßd po Φerven² a₧ nazp∞t do PerÜtejna.
Je toho asi 20 km, s pom∞rn∞ velk²m p°ev²Üenφm. Tuto cestu lze kombinovat s jφzdami v okolφ.

Autor Lß∩a VanΦßt.
DΘlka cca 20 Km.
Start PerÜtejn.
Cφl PerÜtejn.

PleÜivec
Cesta zaΦφnß na Rozcestφ pod èpiΦßkem. Tam se dostanete bu∩ po silnici z Jßchymova na Bo₧φ Dar a v pravΘ 180░ zatßΦce pojedete rovn∞ sm∞rem na Abertamy. Po asi 300 m je vpravo odboΦka do lesa. Nebo pojedete podle zaΦatku trasy Okolo Klφnovce a napojφte se na paÜerßckou stezku. Sjedete po silnici do Bo₧φho Daru a dßl na Jßchymov a₧ p°ijedete na tu samou zatßΦku o 180░. Dßte se doprava a dßl je to stejnΘ.
Rozcestφ pod èpiΦßkem 1111 m.n.m. (10,13 Km). Odtud je to : 10 Klφnovec, 6 Bo₧φ Dar, 11,5 Hornφ Blatnß, 5 èv²carskß chata, 2,5 VrÜek, 9,5 Blatensk² vrch, 1,5 Mrtv² rybnφk, 5,5 pleÜivec chata. Dejte se po ΦervenΘ kolem MrtvΘho rybnφku 997 m.n.m (11,37 Km), um∞lß vodnφ nßdr₧ zalo₧enß v 16.stoletφ pro pot°eby okolnφch d∙lnφch za°φzenφ. Odtud je to : 3 h°ebeΦnß, 8 Blatensk² vrch, 10 Hornφ Blatnß. Tvrdß, rychlß cesta k°i₧uje silnici (13,56 Km) na H°ebeΦnou, p∙vodn∞ horskß osada. PokraΦujte po ΦervenΘ nebo do H°ebeΦnΘ 916 m.n.m.(15,29 Km) sje∩te po silnici. Proje∩te H°ebeΦnou a po silnici pokraΦujte do Abertam. OdboΦte doleva na hlavnφ silnici sm∞rem na Bo₧φ dar a Jßchymov. Je to po zelenΘ. Jede to s kopce a v ∩olφku jakmile zaΦnete stoupat odboΦte vpravo na PleÜivec (18,52 Km). Je to starß asfaltovß silniΦka a pozd∞ji p°echßzφ v lesnφ cestu. MφrnΘ stoupßnφ osv∞₧φ, na rozcestφ pokraΦujte rovn∞ (19,09 Km) stßle na PleÜivec. A jste naho°e. Tak co, konec u₧ nebyl tak mφrn²?! PleÜivec 1028,1 m.n.m. (20,32 km)a jeho rozhled stojφ ale za to. Odtud je to tΘm∞° stßle s kopce. Dejte se po modrΘ kolem èv²carskΘ boudy 980 m.n.m. (21,64 Km) doprava na Jßchymov jen 8 Km daleko. V lese se odd∞luje modrß od ₧lutΘ doprava. Jedete po asfaltovΘ silniΦce a nßsleduje levß 90░ zatßΦka a za nφ hned pravß. Vy vÜak pokraΦujte rovn∞ joko by jste vylet∞li za silnice. Je to stßle po modrΘ. Dejte si pozor, je to takovΘ koryto s kameny a sluÜn²m srßzem. Cesta se stßΦφ doleva a₧ vy·stφ na asfaltku v zatßΦce. Dejte se doprava dol∙. Po levΘ stran∞ d∙l Eva. Silnice se stßΦφ doprava, Vy vÜak odboΦte doleva, p°ed domem (24,25 km). Dejte pozor na zßvoru, kterß je na zaΦßtku stoupßnφ a Φasto b²vß dole. Vystoupejte si kopec a navrcholu doleva po praÜnΘ cest∞. Zde u₧ nepokraΦujete po modrΘ. Minete pomnφk a cesta se napojuje na dlß₧d∞nou a mφsty asfaltovou cestu doprava. Minete chaty a no vrcholu je na pravΘ stran∞ hotel. Odtud pojedete u₧ opravdu jen s kopce. P°ijrdete na hlavnφ asfaltovou cestu, dejte se doprava. Na k°i₧ovatce (29,09 Km) naberte sm∞r Jßchymov p°es NovΘ m∞sto.

Trasa Jßchymov-rozcestφ pod èpiΦßkem-PleÜivec-NovΘ m∞sto-Jßchymov.
DΘlka 30 Km.
Start Jßchymov, rozcestφ pod èpiΦßkem Suchß.
V²stroj P°ilba. Samozd°ejm∞.
DoporuΦenφ Zvlßdne to i rodinka, jen n∞kde bude t°eba kolo talΦit.

Sjezdovka

Samotn² sjezd zaΦφnß na Klφnovci t∞sn∞ pod hornφm stanoviÜtφm sedaΦkovΘ lanovΘ drßhy z Jßchymova na Klφnovec. Mo₧nß ₧e tam najdete i startovacφ rampu. Tedy ze strany na stranu, kliΦkovßnφm jako krßlφci p°i ·t∞ku po sjezdovce p°φmo pod sedaΦkovou lanovkou. Dßle se sjezdovka rozdvojuje mimo lanovku a po°ßd dol∙. Pozor, sjezdovku protφnß cesta - "PaÜerßckß stezka". P°ejezd cesty a znovu po hlav∞ dol∙. Na konci sjezdovky vlevo. Cesta se rozchßzφ, jeden sm∞r mφrn∞ do kopce, spφÜe po rovin∞, druh² "p°ekvapiv∞" dol∙. Jφzdu korytem si obΦas m∙₧ete zpest°id v²jezdy mezi blφzkΘ stromy. Prvnφ je p°ibli₧n∞ uprost°ed vlevo, prudk² v²jezd se skokem, chvφli lesem na okraji a prudk² spßd zpßtky do koryta. Nßsleduje p°ejezd KlφnoveckΘho potoka. Vlevo kolem d°ev∞nΘho mostu z klßd a potΘ vodou na Üt∞rkovou cestu. Kdo si nechce namoΦit svΘho milßΦka Φi sebe, m∙₧e vyu₧φt zmi≥ovan² mostφk z klßd. AvÜak pozor, klßdy jsou polo₧eny podΘln∞. Nßjezdem na cestu je sjezd tΘm∞° u konce. Tedy rozÜlapßnφ, p°eskoΦenφ p°φΦnΘho odvod≥ovacφho kanßlku (zaΦφnß afalt), vlevo mφjφte dolnφ stanoviÜt∞ sedaΦkovΘ lanovΘ drßhy na Klφnovec, prudk² vjezd vpravo do lesa a okam₧it² nßvrat na cestu (tak trochu o hubu). N∞kolik desφtek metr∙ Ülapßnφ a op∞t v²jezd s v²skokem vpravo do lesa, nßvrat na cestu. TΘm∞° okam₧it∞ p₧ejezd ladn²ch hup∙ vpravo od cesty, v²jezd na cestu a op∞t za okam₧ik vjezd do lesa, pr∙jezd korytem mezi smrky a v²skokem nßvrat na cestu ·stφcφ na parkoviÜt∞. Takto n∞jak asi vypadala tra¥ DH zßvodu v roce 1997. Trasu si lze prohlΘdnout.

Start Klφnovec, pod hornφm stanoviÜt∞m sedaΦkovΘ lanovΘ drßhy, sm∞r Jßchymov.
Cφl ParkoviÜt∞ u dolnφho stanoviÜt∞ sedaΦkovΘ lanovΘ drßhy.
Kolo Pr∙jezd celou trasou s v²jezdy a skoky-celoodpru₧enΘ, pat°iΦnΘ kvality.
Vynechßnφ obtφ₧n²ch ·sek∙-p°ednφ odpru₧enφ.
V²stroj P°ilbu nenφ nutnΘ p°ipomφnat, pokud vÜak chcete projet celou tra¥ od A do Z, nezkouÜejte to bez integrßlnφ p°ilby a chrßniΦ∙.
DoporuΦenφ Pokud p°ijedete vyzkouÜet svoje kolo i sebe do n∞kolika t²dn∙ po zßvod∞ (zßvod se konal tento rok v srpnu), tak pojedete p°esn∞ ve stopßch naÜφ DH ÜpiΦky. VyjetΘ koleje jsou daleko lepÜφ ne₧ tento popis.