Odp: K'haal- album

Witam

>koszt wydania calego albumu to ok 6-8 tys, podczas gdy jedna praca pana B.
potrafi kosztować 2 tys),

Przeciez nie musisz kupowac obrazu zeby moc go zreprodukowac. Mysle, ze to
kwestia do dogadania sie z autorem.

>Czy opis subkultury- (dlaczego "sub" ?)

Chocby dlatego, ze Twoje opracowanie bedzie zapewne pierwszym na ten temat.

>- na pewno zarys historii, proba zdefiniowania zalozen kierunku,
podsumowanie znanych mi manifestow >gotyckich.

To sa takowe?

>Problemem nie sa pieniadze, a raczej materialy i zebranie zgody artystow na
zamieszczenie ich prac

IMHO to nie jest zaden problem.

>Prawdopodobnie wydanie tej pozycji to kwestia 1- 1.5 roku -jestem otwarty
na wszelkie sugestie- to Wy >wiecie, jak powinno sie przedstawic kulture,
ktora tworzycie.

Przede wszystkim calosciowo. Lacznie ze zdjeciami z klubow gotyckich (np. w
Londynie - bo u nas nie ma), poezja i moze (jesli starczy checi i pieniedzy)
z plyta audio dolaczona do albumu - jakas gotycka skladanka.

>Male pytanko- mam wrazenie (mam nadzieje bledne) ze polscy goci sa bardzo
"umuzycznieni",a niewiele >znalazlem polskiego dark artu w znaczeniu sztuk
plastycznych. Jakt to wyglada wg. Ciebie ?

Wg mnie sztuki plastyczne nie zostaly w tym przypadku poddane podzialowi,
nie istnieja takie szufladki jak w muzyce. Np Beksinski to nie zaden dark
art, goth czy cos innego tylko surrealizm. I kazdy, komu podobaja sie jego
obrazy, jest odsylany na polke z surrealizmem i ze zdziwieniem stwierdza, ze
np. u Dalego nie znajduje podobnych emocji. Z muzyka... z ideologia (czy jak
to nazwac) gotycka nie jest u nas kojazony zaden dzial dzialalnosci
plastycznej. Sam lamalem (i lamie) sobie glowe nad proba znalezienia jakiej
definicji pozwalajacej okreslic cos jako gotyckie albo nie. Pewnie tez
bedziesz mial (albo masz) ten problem. Panuje w tym wzgledzie wolna
amerykanka (kazdy moze wywiesic swoje prace i okreslic je jako gotyckie
motywujac to jedynie przewaga koloru czarnego nad innymi) i Twoje
opracowanie moze sie stac pierwsza wytyczna pozwalajaca to uporzadkowac.
Odpowiedzialna fucha.
Wracajc do Twojego pytania: troche dark artu jest na stronach zwiazanych z
techno, industrial, metal... nie mam linkow, ale trzeba szukac wszedzie. Nie
zmienia to faktu, ze dark artu jest malo, tak jak niewiele jest o nim
informacji. Nie ma sie czym inspirowac, jeden Beksinski nie zalatwi sprawy.

Pozdrawiam

K'haaL

NP: London After Midnight.