PROXIMA - po fakcie

Witam Was!
Tak tu sobie piszecie, a ja wlasnie wrocilem z Warszawy. Mysle ze Ci, ktorzy
byli, zgodza sie ze mna ze impreze zaliczyc nalezy do udanych. Przyszlo
sporo osob (na poczatku ok 500 - Fanthir - chyba ze masz dokladniejsze
dane), przekroj muzyczny - tak jak w info o imprezie. Zaczelo sie minutowym
intrem (autorswa Haarrrego), potem "Temple of Love"...itd, od Type O
negative, przez np. Fieldsow, CoX, The Cure az po transowe Deine Lakaien
("lass mich deine Lakaien sein").
I tak mnie zastanawia kilka kwestii.
    To juz kolejna impreza, na ktorej mam przyjemnosc byc, gdzie bardzo
wiele rzeczy wyglada niemal tak samo:
wiekszosc ludzi bioracych w nich udzial, to metale, czasem glosno domagajacy
sie takich "gotyckich" kapel jak Therion, czy Samael, zjawi sie tez paru
depeszow, dla ktorych nie ma innej muzy poza DM... A gdzie goci?
Czy poza Bolkowem nic nie jest w stanie skonic ludzi sluchajacych takiej
muzyki do zjednoczenia sie w jej przezywaniu? Wiele razy, przy okazji
zapraszania ludzi na gdanska "Temple Of Goths" spotykalem sie z reakcjami
typu: "bedzie Artrosis? Eee, to ja to wale, przeciez to metal" albo
"Puszczacie tez Fading Colours? Toz to dicho!" i tak w kolko. Szkoda, ze
czesto nie potrafimy uszanowac bogactwa doznan, jakie kryje ten nurt.
    Inna sprawa to to, ze wielu z nas, moze byc przeciwnych tego typu
imprezom. Ze nie ma to jak sobie w domowych pieleszach zapuscic Umbre et
Imago i sie tym w blogim bezruchu delektowac. A co niby mozna robic na takim
zlocie? Tanczyc?!

Nie chce rozpoczynac jakiejs stracenczej krucjaty przeciw takiemu
podejsciu - w koncu kazdy ma do tego prawo, a i ja piszac to nie robie nic
innego. Ale zal mi kolorytu, jaki gotyk przybiera na Zachodzie. Nic tez
dziwnego, ze jezeli juz ktos kojazy gotyk, to z Tower, Therion czy... Kat
(vide - niedawna dyskusja na pl.rec.muzyka.metal) - czyli z czescia metalu,
a plyt jak na lekarstwo.

Niech zaluja ci, ktorzy sobie podarowali PROXIME i inne tego typu
wydarzenia. Widok dziesiatek cial, w ekstatycznych ruchach, skapanych w
mroku i zjednoczonych w przezywaniu gotyku wywiera niezapomniane wrazenie.

Pozdrawiam Was Wszystkich, a szczegolnie Haarrrego, Fanthira, AnieO i Anie
Zachar, bo o ile wiem, jedynie one/oni z naszej listy wziely udzial we
wczorajszej imprezie (jezeli ktos jeszcze, to prosze o wybaczenie i
jednoczesnie przyznanie sie:)).

PS. A Ania Orthodox to wiedziala kiedy przyjsc, wprawdzie tylko na kilka
minut, jak uprzedzala, ale trafila akurat na dwa kawalki Closterkellera :)

GOTHIC ART:  www.gothicart.iq.pl