Sv─¢t hardware: novinky, recenze, tipy, texty, ovlada─ìe.
tituln├¡ strana zam─¢stn├ín├¡ inzerce o n├ís slovn├¡k registrace diskuzn├¡ f├│ra  
Sv─¢t PDA
Sv─¢t Hardware
CD/DVD
Disky
Download
Foto a video
Grafické karty
Chladi─ìe
Kapesní PC
Klávesnice
Modemy
Monitory
MP3
Notebooky
Ostatní
Overclocking
Pam─¢ti
Procesory
Převážně nevážně
┼ÿadi─ìe
Scannery
Síť
Software
Tiskárny
USB
Základní desky
Zvuk
Sv─¢t Hardware
ISSN 1213-0818
25.11.2002 13:54



Diskuzní fóra Vyhledat v diskuzních fórech SH:
 
   Diskuzn├¡ f├│ra Sv─¢ta hardware
 Z├íkladn├¡ desky
 Megatest

Diskuzn├¡ f├│rum  
Zadejte svou adresu, pokud chcete dostávat diskuzi mailem

Titulek Autor Datum
 Megatest ??? marek  08.11.2002 15:05:30 
Re: Megatest ??? Defensor  08.11.2002 15:45:23 
Re: Megatest ??? marek  08.11.2002 16:07:26 
Re: Megatest ??? Defensor  08.11.2002 16:23:55 
Re: Megatest ??? marek  08.11.2002 16:33:11 
Re: Megatest ??? ┼át─¢p├ín Mr├ízek  08.11.2002 15:19:01 
Re: Megatest ??? DOPPLER  10.11.2002 23:37:17 
Re: Megatest ??? marek  08.11.2002 16:20:20 
Re: Megatest ??? ┼át─¢p├ín Mr├ízek  08.11.2002 16:35:27 
Re: Megatest ??? marek  08.11.2002 17:13:35 
Re: Megatest ??? ┼át─¢p├ín Mr├ízek  10.11.2002 20:17:26 
Re: Megatest ??? marek  12.11.2002 23:43:39 

 Megatest ??? | od: marek odpov─¢d─¢t   08.11.2002 15:05:30
No je videt ze SHW zese nema o cem psat (ono megatesty na shw, obecne vyvolaji usmev na tvari, viz megatest pevnych disku), tak si jeden testik roztahne na dva tydny (kdekoliv jinde by takovy testik par zakladnich desek byl v jednom clanku). A to radeji nemluvim u uzitecnosti takoveho srovnani, proc srovnavat par (z celokoveho poctu ruznych desek na trhu) temer stejnych desek (se stejnym chipsetem (jestli jesm dobre pocital, tak v testu je jen 7 ruznych chipsetu)) kde vykonostni rozdil bude kolem 1% (u stejnych chipsetu), pokud chcete srovnavat i vybavu (ktera bude pochopitelne rozdilnejsi), tak jeji popis je uveden srozumitelneji na strankach vyrobce. Mnohem zajimavejsi by byl srovnavaci test (vsech dostupnych) chipsetu (kde od kazdeho chipsetu byl jeden az dva zastupci zakadnich desek), tj. vcetne chipsetu i850e, atd., kde by si ctenar zjistil vlasnosti (jako vykonost, moznosti, vybaveni, spolehlivost, ...) jednotlivych chipsetu. A pripadne nasledovany serii srovanvacich testu (spise co do moznosti nez do vykonosti) ruznych desek(vyrobcu) na stejnem chipsetu.
 Re: Megatest ??? | od: Defensor odpov─¢d─¢t   08.11.2002 15:45:23
Cituji: "...kde vykonostni rozdil bude kolem 1% (u stejnych chipsetu)..." - no je videt, ze pan je skutecne odbornik.
 Re: Megatest ??? | od: marek odpov─¢d─¢t   08.11.2002 16:07:26
sorac, abych to upresnil, na stejnem chipsetu jsem myslel na stejnem chipsetu/pameti/cpu (coz je pochopitelne), a tim jednim procentem jsem myslel jen orientacne, presneji se to zrejme bude pobybovat mezi 0.1% (u vykonostnich sousedu) az asi 5% (mezi nejvykonejsim a nejmene vykonym modelem), viz napr. obdobne testy na strankach jako tomshardware...
 Re: Megatest ??? | od: Defensor odpov─¢d─¢t   08.11.2002 16:23:55
To uz je lepsi, ale presto tohle plati pouze pro stejny cipset/CPU/pameti ne uz tak pro jinou zakladni desku byt se stejnou "trojici". Do hry zde vstupuji dalsi obvody desky, BIOS a jeho moznosti, ...
 Re: Megatest ??? | od: marek odpov─¢d─¢t   08.11.2002 16:33:11
jiste, do hry vstupuji i dalsi veci (nejvive vsak sladenost a nastaveni desky (fakt ze deska ma pozlacene audio vystupy asi moc vykon neovlivni)), nicmene to se prave projevi na tech 0.1 az 5%, nehlede na to za lepsi vykon (byt jen v radech procent) se mnohdy plati stabilitou a spolehlivosti (je pomerne znamy fakt ze desky od intelu, patri spise ktem pomalejsim (opakuji ze jen v radech jednotek procent(coz kazdy ozeli)), ale zato patri k tem nejstabilnejsim a nejspolehlivejsim(ovsem to uz test neukaze, ale presto je to udaj patrici k tem nejdulezitejsim))...
 Re: Megatest ??? | od: ┼át─¢p├ín Mr├ízek odpov─¢d─¢t   08.11.2002 15:19:01
Víte co kritizujte až bude co. Zatím jste nic neviděl ani nečetl, ale hlavně že už víte jak to stojí za houby. A mimochodme výkon jsme vůbec nebrali jako bernou minci, vítěz testu získá ocenění za poměr výbava/cena. Ono totiž takový Abit IT7-MAX2 a Jetway 845E Pro mají stejnou čipovou sadu a přece jenom si troufám říci. že jsou značně odlišné :-).
 Re: Megatest ??? | od: DOPPLER odpov─¢d─¢t   10.11.2002 23:37:17
Vážený pane Mrázek no to doufám že je rozdíl mezi ABIT a JETTou :-))).Osobně se moc těším co zde bude napsáno a otestováno,budu velice pozorně číst a porovnávat.Měl bych několik nápadů ještě než proběhnou testy a to

1. změnit pamět pokud vám ji někdo zapůjčil a to myslím asi firmu PROCA protože ta jediná má výhradní distribuci OCZ pamětí mohly by jste požádat o nejvyšší model z této řady a to OCZ PC3500 PERFORMANCE SERIES a nebo firmu LEVI o CORSAIR PC3500 CL.2 a to z důvodu protože některé desky a to myslím ABIT IT7-MAX2 mají jak jistě víte speciální funkci nastavení pamětí (3:4) což je při 133MHZ FSB CPU / 178MHZ RAM vím že se jedná o neoficiální podporu ale pokud jste se již pustily do testu tak doufám že tyto "vychytávky" neopomenete.Protože proč by jste jinak dělaly takhle rozsáhlý test když by jste opoměly různé speciální funkce různých základních desek které v konečném důsledku rozhodují o nákupu základní desky.!!!!!

2.Škoda že jste do testu nezahrnuly nové modely ASUS P4PE a EPOX 4PEA+ s chipsetem i845PE které považuji za jedny z nejlepších základních desek na trhu snad ještě ABIT IT7-MAX2 V2.0.Je to pravděpodobně způsobeno tím že jsou v době testu špatně dostupné u nás v ČR.

Vím že to bude znít možná trochu nadneseně ale ostaní značky považuji spíše za "LOW".Měl jsem v poslední době možnost otestovat 8 základních desek a zaměřil jsem se na rozsáhlý test jejich overclockerských možností a tím se snažil určit jasného šampióna.Kritéria byla jasná (poměr RAM/CPU , nastavení VCORE , a stabilita.)a samozřejmě vyšly jako hvězdy mého testu (ASUS P4PE , EPOX 4PEA+ , ABIT IT7-MAX2)které se dají v této době u nás sehnat,škoda že tu není nový IWILL).Abych dokázal co se dá vymáčknout z platformy INTEL+DDR tak jsem zvolil : INTEL P4 2.66 (odemkl jsem ho ze spodu pomocí vodivého drátku a to tak aby na jakékoliv základní desce dával napětí VCORE 1.85V což zaručuje opravdu skvělé podmínky pro brutální overclocking (P4 2.6@3.5 , P4 2.0@2.95 ... a to za použití pouze vzduchem chlazeného CPU !!!) a CORSAIR PC3500 (výsledek INTEL P4 2.66@3.5Ghz 175x20 , paměťová propustnost 3700/3700 , a při použití RADEON 9700 PRO 3DMARK 2001 SE 18980bodů).Doufám že i vy zahrnete do testů možnosti přetaktování atd... protože je jasné že určitě nemalá část lidí kteří si kupují základní desku za drahé peníze se budou snažit z ní vymáčknout co nejvyšší výkon.
 Re: Megatest ??? | od: marek odpov─¢d─¢t   08.11.2002 16:20:20
1) az to bude napsane, tak uz bude pozde kritizovat. 2) Dle ostatnich megatestu, a jinych clanku, lze tak trochu predpokladat jak dopadne tenhle, dodam jen ze asi nebude o moc horsi a ani o moc lepsi nez ty ostatni (obrazek si udelejte samy (ale ono uz hovori za sve ze tento test chcete roztahnout na cele dva tydny). 3) Jak sem uvedl odlisne bude predevsim jen vybaveni (tedy to jedine co by jste mohli srovnavat, jenze ono to vybaveni zaprve nemuzete benchmarkovat, ani nijak poradne srovnat, takze z neho nelze urcit vyteze (nekdo proste potrebuje seriove porty, nekdo digitalni vystup, a nekdo da prednost cene), stejne tak nepredpokladam ze by jste nejak testovali stabilitu a spolehlivost, to jednak, a taky to srovnani si kazdy muze udelat sam, daleko prehlednej, a z daleko vetsiho vyberu, proste toze opisete vybeveni desek z webu vyrobcu, neni az tak hodnotna informace. viz posledni MEGATEST hdd (ve kterem jste opsali par udaju z webu, plus par nezajimavych testu) ...
 Re: Megatest ??? | od: ┼át─¢p├ín Mr├ízek odpov─¢d─¢t   08.11.2002 16:35:27
Add 1/ tak to je super logika, vážně jsme se nasmáli.
Add 2/ mi se ale snažíme zlepšovat, uvidít.
Add 3/ no tak si počkejte a uvidíte.

jediné v čem s vámi souhlasíme je absence testů stability a spolehlivosti, to se za měsíc testů opravdu udělat nedá.
 Re: Megatest ??? | od: marek odpov─¢d─¢t   08.11.2002 17:13:35
ad 1,2,3: no ja jsem se smal pri poslednim super giga MEGAtestu (hdd), ale nechme to byt, necham se prekvapit.
Co se tyce spolehlivosti, tak samozdrejme souhlasim, je to obtiznejsi, ale urcite ne nemozne, a vzhledem k tomu ze by to byla jedina zajimava (a dulezita) informace (ostatni je bud srovnatelne (vykon), nebo se da zjistit na webu vyrobce (vybava)), takze by urcite stala za to. Taky krom klasicke spolehlivosti a stability by urcite stala za zminku souvisejici informace (ale mnohem dostupnejsi), a to pomer prodanych a reklamovanych kusu (dejme tomu u nas v CR, od nasich (vasich zpříznených) dodavatelu), atd...
 Re: Megatest ??? | od: ┼át─¢p├ín Mr├ízek odpov─¢d─¢t   10.11.2002 20:17:26
Pokud znáte způsob jak tuto informaci zjistit (statistiky reklamací a prodejů) tak aby informace byly korektní, pravdivé a hlavně úplné dejte mi vědět. Pokud se jedná o renomovanou značku tak mi ty informace zcela jistě poskytnou ochotně (protože ví, že se tím mohou pochlubit), pokud se jedná o low-end tak mi je nikdo nedá...
 Re: Megatest ??? | od: marek odpov─¢d─¢t   12.11.2002 23:43:39
vsechno jde, jen se musi chtit ... ;)<br>
To ze u hodne reklamovanych desek statistiky neda nikdo k dispozici, prece vubec nevadi, tim spis to vypovida jak asi jsou kvalitni. Navic samy velkoobchody by byli jiste spokojeny, protoze se zivi prave prodejem desek (a ne jejich reklamacemi), tudiz pokud by to melo znamenat ze by se vice nakupovalo desky, ktere jsou spolehlivejsi (lec mirne drazsi), tedy se mene reklamji, tak to bude jiste prinosem pro obe dve strany.
Nov├╜ koment├í┼Ö k ─ìl├ínku: sledovat diskuzi mailem  
Zadání jména a titulku je povinné
Jméno:
E-mail:
Titulek:

  Vyhled├ív├ín├¡ Zobraz n├ípov─¢du
 
   
 
 
  Textov├í inzerce  
 
 
Staňte se partnery a získejte výhodně následující moduly: Reklamace, servis, prodej VO-MO, sklady, objednávky, eShop a další.
za super ceny od 290 Kč. Široký výběr, záruka, doklad, od 2 ks bez poštovného
 
 
 
  Dne┼ín├¡ ─ìl├ínky Zobraz dal┼í├¡ ─ìl├ínky
 
 
Grafická karta Triplex Millenium Silver je totiž uložena v kovovém kufříku s průhledným víkem. Nedejte..
Dnes Vám představíme nový model mobilního telefonu Sharp s 3D displejem; digitální kamerku Toshiba s..
Krátká, ale o to neuvěřitelnější zpráva dorazila ze světa notebooků - jednomu něšťastnému vědci se..
Máme tu pro vás několik bližších detailů o grafické kartě Xabre 600. Fotografií referenčního modelu,..
ATI startuje dodávky Fire GL X1-128MB a Z1
(krátce, Grafické karty)
Společnost ATI Technologies začala dodávat grafické karty Fire GL X1-128MB a Fire GL Z1 (taktéž 128 MB)...
TwinMOS ohlašuje SD karty o kapacitě 256 a 512 MB
(krátce, Paměti)
Společnost TwinMOS oznámila paměťové karty Secure Digital o kapacitě 256 a 512 MB. Ty doplní současnou..
Asus oznamuje nov├╜ notebook postaven├╜ na Pentiu 4
(krátce, Notebooky)
Společnost ASUSTeC oznámila nový notebook L3Tp postavený na procesoru Pentium A (maximální frekvence..
ATI Catalyst 2.4
(krátce, Download)
Společnost ATI vydala další sérii ovladačů Catalyst, tentokráte se jedná o verzi 2.4. Nové ovladače jsou..
 
 
 

Copyright c 1998-2002 ProMON s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Používáme redakční systém RedSys 2.0, který dodala firma ABC Systems s.r.o.
Tento server dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů.