Re: wyniki i nie tylko. [długie]

AdamD był łaskaw napisać:

A> Aczkolwiek mile zaskoczyła mnie pozycja nr 1.
A> Nigdy nie przypuszczałem, że to może być możliwe (???).
A> A jednak.

Fajno. ;-))

O ile dobrze pamiętam, to głosowałem na Sisters i
na Fields, ale akurat na inne albumy. Chyba się
kompletnie nie znam na gothmuzie... ;)

Jeszcze bym dodał na stronie dopisek, że tak
głosował lud. Bo niech ktoś wejdzie na stronę,
żeby jakiś gotycki album wszechczasów znaleźć i
akurat Moonspell albo Theatre mu się przed oczy
nawinie.

W  "Polityce"  wyniki  ankiety zawsze opatrzone są
opiniami ekspertów. Ja żadnym ekspertem nie jestem
(bo i skąd w tak młodym ciele ekspert), ale mam
ochotę napisać coś o dziesiątce albumów:

1. FotN "Elizium"
Niestety nie mam tego albumu (ale chciałbym mieć).
Pewnie jest super i na pierwsze miejsce zasługuje.
;-)

2. Closterkeller "Violet"
Jedyny polski zespół w zestawieniu. Nie wiem czy
to akurat najbardziej gothycki album Clostera, ale
za samą "Agnieszkę" miejsce się należy.

3. Lacrimosa "Elodia"
Dawno już Lacrimy nie słucham. Ale jak mi kiedyś
będzie bardzo smutno, to może sobie to zapuszczę.
Trzecie miejsce to chyba jednak lekka przesada.

4. SoM "Floodland"
Mój ulubiony zespół na czwartym miejscu, po
Lacrimosie. "Floodland" gotycki? To chyba wpływ
Bexy... Trudno nie zauważyć sąsiedztwa: "Elodia",
"Floodland" - patos na czternaście fajerek.
[cholera, a może to ja głosowałem na
"Floodland"...]

5. ToT "Bloody Kiesses"
Chyba jedyna grupa zza oceanu.
Nigdy nie byłem ich sympatykiem.
Ale powiedzmy, że w zestawieniu z zespołami z
następnych miejsc, to i tak nieźle.

6. LLB "An Irony of Faith"
To już chyba kpina.

7. Moonspel "Woolfheart"
:-) Na pewno bardziej gotycki od gotyckiego
"Irreligious". :-) K'haal, może pomyliły Ci się
listy? ;-)

8. ToTrag "Velvet Darkness They Fear"
Hm?

9. Clan of Xymox "Medusa"
Skądinąd świetny album, tylko czy gotycki?
[a może to ja tak głosowałem... nie pamiętam]

10. Closterkeller "Graphite" / Diary of Dreams
"Monuments of Bloom"

I znowu Closterkeller. Ostatni album. Dlatego, że
taki piękny, czy że ostatni i wszyscy znają? Tak
czy owak mnie się podoba.

DoD - kompletnie ich nie znam.

Wnioski:
==
Żeby Bahausu nie było? To zgroza. W ogóle żadnych
starszych kapel. Chyba dużo Newbis głosowało:
ostatnie albumy: Lacrimosy, LLB, Closterkeller.
==
Ale i tak nieźle - I miejsce dla zgrai McCoya.
Pod tym mogę się podpisać.
==
Gotycka muza jest trudno dostępna - większość
płyt, które znalazły się w pierwszej dziesiątce,
bez kłopotu można kupić.
==
Najpopularniejszym polskim zespołem g. jest
Closterkeller. To chyba nikogo nie dziwi.
==
W zestawieniu królują gitary, nawet takie z
efektem trash ;-), bardzo mało elektroniki.
+
+
+
K'haal, może podałbyś jeszcze, tu na listę,
konkretne liczby:
- ile osób głosowało w sumie?
- ile osób głosowało na konkretne albumy?

Ciekawe byłoby również sprawdzenie popularności
samych zespołów, niezależnie od albumów, czyli
najbardziej gothycki band.

Pozdrawiam
--
Najtvolker [www.free.com.pl/najtvolk]