Odp: GotKod 0.2 alpha

----- Original Message -----
From: lukaru <lukaru@pnet.pl>
To: <gotyk@goth.art.pl>

> btw
> glupio mi, bo nawet nie wiem kim byl tomek beksinski. slyszalem tylko na
> liscie, ze prowadzil audycje w radio.
> czy moglby ktos przedstawic jego sylwetke?

Beksinski byl kims kto otworzyl dla wielu ludzi swiat Muzyki.
Dla mnie byl odzwiernym  normalnosci. On pokazal, ze to co klebilo
sie w mojej glowie nie jest patologia lecz stanem ducha, kt≤ry nalezy
podtrzymywac jak plomyk.
Porazil mnie pewnej nocy dzwiekami "17 seconds", tydzien p≤zniej poprawil
"Faith" i z zimna krwia zamordowal mnie jeszcze tydzien p≤zniej przy pomocy
"Pornography".
Jego mentalne kly gleboko wbily sie w m≤j m≤zg i sprawily, ze potem wszystko
stalo sie prostsze.

Jakze latwiej jest zyc gdy masz Nauczyciela, kt≤ry m≤wi Ci :
"...odszedlem choc przyjecie stawalo sie coraz lepsze...".
Latwiej gdy Ktos wskaze Ci droge.
Latwiej zyje mi sie od tego czasu.

Tomasz Beksinski wchodzacy na antene o 22.00 w kazdy poniedzialek (lata
80-te) w audycji Romantycy Muzyki Rockowej w programie drugim i jego
cieply glos...

Co Mu zawdzieczam ?
The Cure
Bauhaus
Marillion
Joy Division
Clan of Xymox
Kate Bush
Visage - Fade to Grey
Ultravox z bootleg≤w
Pieter Nooten
This Mortal Coil
Sisters of Mercy
Fields of the Nephilim
Dead can Dance
Siouxie and the Banshees
The Glove
and more.........

Nie ograniczal sie tylko do puszczania muzyki. To potrafi kazdy (czyt.
Di-dzej) z radia.
Byl anglista wiec tlumaczyl dla nas teksty, a potem czytal je w nieziemski
spos≤b. Slychac bylo jego zaangazowanie... Nigdy nie zapomne tekst≤w
z Kjurowej trylogii i tekst≤w z poezji Ryby.

Kto dzis otwiera w taki spos≤b wrota Muzyki ?

Nikt.

Ostatnio juz Go nie sluchalem bo nasze muzyczne drogi sie rozeszly. Dlatego
daje dzis swiadectwo tego co uczynil dla mnie Tomasz Beksinski w czasach
przed czasami.
W moim zyciu Tomasz Beksinski byl czlowiekiem, kt≤ry wywarl na mnie
silny wplyw.

To co zrobil ogarnia mnie b≤lem i radoscia naraz.

Kiedys tlumaczyl tekst Yazoo, w kt≤rym dziewczyna stoi nad grobem ukochanego
powtarzajac:
"...ciesze sie, ze odszedles zanim zdazyles umrzec...
...wiec nie bede plakac..."

Dlatego powtarzam to za Alison Moyet:

...ciesze sie, ze odszedl...

Adam D

Anja O - mam nadzieje, ze nikt z Was nie pusci farby i nie zrobicie z Jego
pogrzebu cyrku, co ?
Pamietajcie o rodzicach.