Re: powiesc gotycka

Got Janusz Zielinski napisal:

JZ> byc moze zabralem sie za pisanie tego listu troche zbyt pozno,
JZ> jakos mi sie nie chcialo. w 44-tym numerze "polityki" jest
JZ> artykul (na trzy strony) o powiesci gotyckiej. czasy
JZ> wspolczesne sa slabo opisane, jednak dziewietnastowieczne
JZ> poczatki calkiem ciekawie: dosyc dobrze ukazana jest
JZ> geneza ruchu, z ktorym czesc z nas sie utozsamia.

Czytalem. Odnioslem wrazenie, ze autor potrzebowal pieniedzy
i tak sobie napisal. W koncu nic za darmo. Artykul ogranicza
sie  do  powszechnie  znanej historyjki i nie podaje zadnych
nowych tytulow.

Ze  swej  strony  moge  polecic  "Stone  Angels" (autora nie
pamietam,  ale  jakos  krotko). Jest klimat i wszystko czego
mozna oczekiwac od wspolczesnej powiesci tzw. gotyckiej.

JZ> zatem jesli ktos jeszcze nie wie, co powiedzial
JZ> msciwy karzel Gonda plonac na stosie, ani jak
JZ> przechowywac wampira w wannie, to niech pogrzebie
JZ> starym w czasopisach lub zajrzy do czytelni
JZ> (na przeczytanie na miejscu w empiku juz chyba
JZ> zbyt pozno).

Jak komus bardzo zalezy to moge zOCRowac i wyslac.